سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی وب سایت

نظر

میزبانی سرور اختصاصی به این معنی است که وب سایت (ها) شما بر روی یک سرور جداگانه که 100? به نیازهای شما اختصاص داده شده است ، میزبانی می شوند. به طور معمول ، شما یک سرور اختصاصی را از یک میزبان وب اجاره می کنید ، همراه با نرم افزار از یک کنترل پنل داخلی. داشتن سرور اختصاصی به این معناست که وب سایت (ها) شما مجبور نیستند هیچ یک از منابع سرور را با وب سایت های دیگر به اشتراک بگذارند و توجه کامل وب سایت (ها) را به خود جلب کنند.

 

همه اینها بسیار چشمگیر به نظر می رسند ، اما آیا وب سایت شما در واقع به سرور اختصاصی نیاز دارد؟ این مقاله به مزایای اصلی میزبانی سرور اختصاصی و تفاوت های کلیدی بین سرورهای اختصاصی و سرور می پردازد.

 

مزایای داشتن سرور اختصاصی

تقریبا 100? آپ تایم

بهترین بسته های میزبانی وب با سرورهای اختصاصی با افتخار خود را عملاً "100? آپ تایم" ارائه می دهند که معمولاً معادل 99.4? است. این بدان معناست که سرور شما تقریباً هرگز دچار خرابی نمی شود و در نتیجه دسترسی 24/7 برای شما و مصرف کنندگان شما ایجاد می شود. برای سازمانهایی که به ارائه خدمات شبانه روزی به کاربران خود به سرور قابل اعتماد وابسته هستند ، سرورهای اختصاصی بسیار سودمند هستند.

 

استفاده انحصاری از منابع

وقتی از طریق سرور اختصاصی خود یک وب سایت یا چندین وب سایت را اداره می کنید ، همه منابع درون سرور در دسترس شما است. فرقی نمی کند فضای دیسک سرور ، RAM یا پهنای باند باشد ، همه آن متعلق به وب سایت (ها) شما است. این بدان معناست که حتی در اوج ساعات کاری ، وب سایت شما و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهید همچنان به بهترین شکل ممکن به ارائه خدمات خود ادامه می دهند. شما تنها فردی هستید که دسترسی ریشه ای به سرور دارید. این بدان معناست که می توانید تنظیمات را پیکربندی کرده و گزارش های سرور را بر اساس محتوای دلخواه خود کنترل کنید ، به شما این امکان را می دهد که نرم افزار خود را نصب کرده و کارها دقیقاً مطابق میل شما اجرا شوند.

 

در واقع ، شما حتی می توانید انعطاف پذیری لازم را برای نصب یک سیستم عامل متفاوت با سیستم مورد استفاده ارائه دهنده خود داشته باشید. یک سرور اختصاصی به شما امکان می دهد تا با انعطاف پذیرترین و مقیاس پذیرترین حالت ممکن کار کنید. در صورت بروز برخی مشکلات یا مشکلات فنی در اجرای سرور اختصاصی خود ، می توانید به پشتیبانی فنی 24 ساعته و 7 روزه میزبان خود نیز وابسته باشید.

 

نشانی IP اشتراک گذاری نشده است

سرورهای اختصاصی به این معنی است که مجبور نخواهید بود آدرس های IP را با وب سایت های بالقوه مخرب یا مجرمانه به اشتراک بگذارید ، مانند میزبانی سرور مشترک. اگر آدرس IP خود را با یک وب سایت خطرناک به اشتراک می گذارید ، این می تواند توسط ربات های موتور جستجوی Google دریافت شود و در نتیجه رتبه های جستجو و دید کلی شما کاهش یابد. همچنین شایان ذکر است که اگر قصد راه اندازی یک تجارت الکترونیک را دارید ، آدرس IP اختصاصی برای پردازش پرداخت های کارت اعتباری بسیار مهم است. رمزگذاری SSL برای پرداخت های آنلاین با آدرس IP اختصاصی بهتر است ، بنابراین نمی توانید از طریق یک سرور مشترک ، امن ترین تجربه خرید آنلاین را به مشتریان خود ارائه دهید.

 

ازدحام صفر سرور

در مورد سرورهای اختصاصی ، ازدحام سرورها یک چیز گذشته است. با بسته های میزبانی مشترک ، به دلیل افزایش ترافیک در وب سایت های دیگر یا برنامه های میزبانی شده در یک سرور ، احتمال ازدحام وجود دارد. در نهایت ، اگر یک وب سایت با منابع سنگین را اجرا می کنید ، ممکن است مسئولیت بیشتری برای انتخاب یک سرور اختصاصی باشد تا سرورهای سایر سایتهای کوچکتر در سرور مشترک شما مختل نشود.

 

قابلیت استقرار ویژگی های امنیتی سفارشی

داشتن سرور اختصاصی به شما این آزادی را می دهد که از ابزارهای ضد ویروس یا فایروال خود استفاده کنید. اگر وب سایت شما بر روی یک سرور اختصاصی که دارای مرکز داده زمینی است ، میزبانی شود ، خود سرور نیز می تواند از امنیت 24 ساعته و احراز هویت بیومتریک بهره مند شود.

 

با توجه به اینکه سرورهای اختصاصی فقط اجازه دسترسی مستقیم به شما را می دهند و سرور اختصاصی شما می تواند نرم افزار نظارت امنیتی سفارشی را نصب کند ، وب سایت و خدمات شما در برابر تهدید بدافزارها و هک ها و همچنین حملات توزیع شده خدمات (DDoS) بهتر محافظت می شوند. در فوریه 2018 ، پلت فرم توسعه دهندگان ، Github با شدیدترین حمله DDoS تا کنون مورد حمله قرار گرفت. ترافیک معادل 1.35 ترابیت در ثانیه در تلاش برای بازدید از وب سایت Github بود که باعث شد این وب سایت به سختی متوقف شود. ترافیک سرانجام به "بیش از هزار سیستم مختلف مستقل (ASN) از دهها هزار نقطه پایانی منحصر به فرد" باز می گردد. تکنیک های جداسازی داده ها برای محافظت در برابر حملات DDoS با جدا کردن سرور شما از خدمات میزبان شما ، همراه با داده های متعلق به مشتریان خود طراحی شده اند. بنابراین ، اطمینان از بازیابی سریع داده ها در صورت سوء استفاده از عقب.

 

تفاوت بین سرور اختصاصی و سرور مشترک

سایت های دیگر بر روی سرورهای مشترک میزبانی می شوند

تقریباً با هر بسته میزبانی مشترک ، مجبور خواهید شد که بپذیرید که وب سایت های سایر سازمانها در کنار شما میزبانی خواهند شد.

 

برنامه های میزبانی مشترک برای مبتدیان وب سایت مناسب تر است

اگر دانش فنی یا تجربه کمی در ساخت و اجرای وب سایت دارید ، یا هیچ سرور مشترکی نداریدحس کاملی دارد شرکت میزبانی مشترک شما بر تمام الزامات فنی شما نظارت می کند و حتی می تواند نرم افزاری مانند وردپرس و جوملا را نصب کند تا به شما در راه اندازی وب سایت اصلی از ابتدا در عرض چند دقیقه کمک کند.

 

سرورهای مشترک پهنای باند و فضای دیسک محدودی را ارائه می دهند

با توجه به اینکه وب سایت های دیگر سرور شما را با میزبانی مشترک به اشتراک می گذارند ، مقدار فضای دیسک و پهنای باند مجاز وب سایت شما محدود می شود. در صورت فراتر رفتن از پهنای باند یا فضای دیسک ، معمولاً هزینه های اضافی از شما دریافت می شود. میزبانی سرور اختصاصی به اشتراک گذاری ویژگی نمی بیند ، بنابراین هیچ محدودیتی در پهنای باند یا فضای دیسک وجود ندارد.

 

میزبانی مشترک می بیند که میزبان وب امنیت سرور را از طرف شما مدیریت می کند

میزبانی مشترک به طور معمول می بیند که میزبان وب انتخابی شما از طرف شما فایروال و برنامه های امنیتی سرور را نصب می کند. این ممکن است برای سازمان شما مناسب نباشد ، به ویژه اگر تیم فناوری اطلاعات داخلی دارید که می تواند ویژگی های امنیتی را برای کاهش خطرات پیاده سازی کند.

 

آیا ارزش سرمایه گذاری روی یک سرور اختصاصی را دارد؟

شکی نیست که میزبانی از طریق سرور مشترک به طور قابل توجهی در ماه و سالانه ارزان تر از داشتن سرور اختصاصی است. اگر شما یک کسب و کار جدید با حداقل درآمد هستید ، ممکن است مزیت خرید میزبانی سرور اختصاصی را از همان روز زیر سوال ببرید. در نهایت ، بستگی به این دارد که قصد دارید با وب سایت خود چه کاری انجام دهید. اگر قصد دارید از وب سایت خود به عنوان یک وب سایت بروشور کوچک برای برجسته کردن خدمات خود استفاده کنید ، یا حتی به عنوان یک وبلاگ مستقل که برای ایجاد خوانندگی به زمان نیاز دارد ، یک بسته میزبانی مشترک باید در کوتاه مدت و میان مدت کافی باشد.

 

با این حال ، اگر قصد دارید یک وب سایت تجارت الکترونیک یا پلتفرمی را اداره کنید که خدمات آنلاین 24 ساعته و 7 روزه به مشتریان ارائه می دهد-جذب ترافیک قابل توجه به وب سایت شما-یک سرور اختصاصی برای حفظ یکپارچگی و قابلیت اطمینان بستر شما ضروری است. یک بسته میزبانی اختصاصی نیز کاملاً مقیاس پذیر است ، بنابراین اگر متوجه شدید که به قدرت سرور بیشتر یا تنظیمات نرم افزاری خاص نیاز دارید ، یک میزبان سرور اختصاصی می تواند با لمس یک دکمه این کار را انجام دهد.

 

به طور خلاصه ، اگر قصد ایجاد درآمد از وب سایت خود و ارائه خدمات قابل اعتماد به مشتریان با ارزش را دارید ، یک سرور اختصاصی باید در بالای لیست اولویت های شما قرار گیرد. تنها با یک سرور اختصاصی می توانید بر تمام جنبه های پلتفرم خود ، از امنیت و زمان بارگذاری صفحه تا زمان به روز و عملکرد ، کنترل کامل داشته باشید. از طرف دیگر ، اگر وب سایت شما بیشتر یک سرگرمی است تا یک حرفه و تضمین های زمان واقعی برای شما معنایی ندارد ، یک سرور مشترک کافی است.