سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی وب سایت

نظر

رنگ ها قدرتمند هستند! آنها نه تنها بر احساسات، بلکه بر اعمال افراد نیز تأثیر می گذارند. دقیقاً کاربرد به همین دلیل، تأثیر روانی رنگ ها می تواند به تقویت برند شما، افزایش فروش و هدایت بازدیدکنندگان وب سایت شما به صفحات خاصی کمک کند یا آنها را تشویق به انجام اقدامات خاصی کند.

 

مطالعات نشان داده است که مردم در عرض 90 ثانیه تصمیم می گیرند که آیا محصولی را دوست دارند یا خیر و 90 درصد این تصمیم تنها بر اساس رنگ است. تحقیقات همچنین نشان داده است که رنگ ها می توانند شناخت برند را تا 80 درصد افزایش دهند.

 

روانشناسی رنگ ها در طراحی وب

-

مطمئناً تصادفی نیست که اکثر سایت‌های شبکه اجتماعی محبوب (فیس بوک، توییتر، لینکدین و تامبلر) و برندهای فناوری (دل، آی‌بی‌ام، اچ‌پی و اینتل) دارای لوگوی آبی هستند. با این حال، این لزوما به این معنی نیست که آبی برای وب سایت شما نیز مناسب است. و حتی اگر آبی باید رنگ مناسبی برای سایت شما باشد، به این فکر کنید که چه رنگ های دیگری را می توانید با آن ترکیب کنید (و کجا می توانید این کار را انجام دهید).

 

تنها زمانی که با این افکت درگیر شوید و درک کنید که رنگ‌ها چگونه بر افراد تأثیر می‌گذارند، می‌توانید مطمئن شوید که رنگ‌های وب‌سایت شما به نفع شما هستند و نه علیه شما.

 

پس بیایید به چند واقعیت اساسی در مورد رنگ نگاه کنیم:

 

قرمز و تاثیر آن

-

رنگ قرمز می تواند ضربان قلب افراد را تندتر کند و او را تندتر نفس بکشد. قرمز به طور کلی با شهوت، برانگیختگی، عشق، انرژی و حرکت مرتبط است. اما همچنین دارای تداعی منفی مانند جنگ، خشونت، آتش، خشم و خطر است.

 

استفاده از رنگ قرمز

ایده خوبی است که از قرمز به عنوان رنگ برجسته برای جلب توجه به چیزی یا برای رسیدن به حالت برانگیختگی استفاده کنید. رنگ قرمز در درجه اول در زمینه هایی مانند غذا، مد، سرگرمی، ورزش، بازاریابی، تبلیغات، خدمات اورژانس و خدمات بهداشتی استفاده می شود.

 

چه زمانی باید از قرمز اجتناب کرد

کمتر، بیشتر! برانگیختگی بیش از حد می تواند به راحتی منفی شود. به طور کلی، قرمز برای کالاهای لوکس، محتوای مرتبط با طبیعت یا وب سایت ها / خدمات حرفه ای نامناسب است.

زرد و تاثیر آن

-

رنگ زرد شادترین رنگ است و نشان دهنده شایستگی، شادی، نشاط، خوش بینی و جوانی است. ترسو، فریب، یا کیفیت پایین از نقاط منفی آن در ارتباط است.

 

استفاده از رنگ زرد

برای تشویق به فعالیت یا ایجاد احساس شادی در افراد از زرد روشن (به میزان کم) استفاده کنید. از رنگ های ظریف و زرد روشن برای احساس نسبتا آرام شادی استفاده می کند. رنگ زرد می تواند برای جلب توجه و تشویق بینندگان به اقدام در مورد متن یا دکمه ها عالی باشد.

 

چه زمانی از رنگ زرد اجتناب کنیم

رنگ زرد به سرعت می تواند بسیار زیاد شود و چشمان شما را تحت فشار قرار دهد. باز هم، صرفه جویی در اینجا اعمال می شود! رنگ زرد بیش از حد یا سایه نامناسب می تواند ارزان یا مزاحم به نظر برسد.

پرتقال و اثرات آن

-

نارنجی رنگی پرانرژی و سرزنده است. اغلب با سرگرمی، شادی، انرژی، گرما، جاه طلبی، هیجان و اشتیاق همراه است. اما از رنگ نارنجی نیز می توان برای احتیاط استفاده کرد.

 

استفاده از پرتقال

توجه شما را به فراخوان‌های اقدام (امضا، خرید، ثبت‌نام)، و همچنین فروش، پیشنهادات یا سایر محتوایی که می‌خواهید مطمئن شوید که مردم به آن توجه می‌کنند، جلب می‌کند. این برای تجارت الکترونیک، خودرو، فناوری، سرگرمی، غذا و مراقبت از کودک مناسب است.

 

چه زمانی از رنگ نارنجی اجتناب کنیم

اگرچه رنگ نارنجی کمی کمتر از قرمز است، اما هنوز هم می تواند به سرعت زیاد شود. پس زیاده روی نکنید!

وسبز و تاثیر آن

-

سبز یک اثر هماهنگ کننده و متعادل کننده دارد. با رشد، سلامتی، طبیعت، ثروت، پول، آرامش، مردانگی، سخاوت، باروری، حسادت، شادی، صلح، هماهنگی، حمایت و انرژی همراه است.

 

استفاده از رنگ سبز

رنگ سبز ساده ترین رنگ برای چشم است. از آن برای داشتن یک اثر آرامش بخش، آرام بخش یا برای نشان دادن شروعی تازه، طبیعت و رفاه استفاده کنید. این به طور ایده آل برای علم، گردشگری، پزشکی، منابع انسانی، محیط زیست و پایداری مناسب است.

 

چه زمانی از رنگ سبز اجتناب کنیم

رنگ سبز برای کالاهای لوکس، فناوری یا محتوایی که دختران نوجوان را هدف قرار می دهد کمتر مناسب است.

آبی و تاثیر آن

-

در روانشناسی، آبی با مردانگی، شایستگی، کیفیت، آرامش، قابلیت اطمینان، استواری، خرد، وفاداری، قدرت، بهره وری، اعتماد و امنیت همراه است. سایه های روشن آبی می تواند اثری طراوت و انرژی بخش داشته باشد.

 

استفاده از رنگ آبی

آبی اغلب توسط شرکت ها و بانک های بزرگ استفاده می شود، زیرا نفوذی نیست و با دوام همراه است. در موضوعاتی مانند بهداشت، دندانپزشکی، فناوری پیشرفته، پزشکی، علم، مدیریت، قانون و خدمات به خوبی کار می کند.

 

چه زمانی از رنگ آبی اجتناب کنیم

برخی از سایه‌های آبی (تن‌های تیره‌تر طیف) یا استفاده بیش از حد سخاوتمندانه از آبی می‌تواند به سرعت به وب‌سایت شما شخصیتی بی‌درد و سرد بدهد. آبی همچنین به کاهش اشتها معروف است، بنابراین اگر قصد استفاده از آن را با غذا دارید، مراقب باشید.

بنفش و تاثیر آن

-

بنفش به ندرت با اشرافیت همراه نیست. می توان از آن برای ارتباط خلاقیت، تخیل، اقتدار، پیچیدگی، قدرت، رفاه، ثروت، رمز و راز، خرد و احترام استفاده کرد.

 

استفاده از رنگ بنفش

از رنگ های بنفش تیره برای احساس تجمل و ثروت و از بنفش روشن برای لمس بهاری و عاشقانه استفاده می کند. رنگ بنفش برای محصولات زیبایی (به ویژه محصولات ضد پیری)، طالع بینی، ماساژ، یوگا، شفابخشی، معنویت و محتوا برای نوجوانان زن و برندهای زنانه عالی است.

 

چه زمانی از رنگ بنفش خودداری کنیم

بنفش می تواند آرامش بخش و خسته کننده باشد. بنابراین اگر می خواهید توجه مردم را به خود جلب کنید، انتخاب ضعیفی است. استفاده از رنگ‌های تیره و عمیق‌تر یاسی می‌تواند سایت شما را دور و دور جلوه دهد.

قهوه ای و تاثیر آن

-

قهوه ای رنگی گرم و طبیعی است که با زمین، استحکام، قابلیت اطمینان، ثبات، دوستی و طبیعت مرتبط است.

 

استفاده از رنگ قهوه ای

قهوه ای را می توان برای تحریک اشتها استفاده کرد (به تبلیغات قهوه و شکلات فکر کنید) و بنابراین برای غذا ایده آل است. براون همچنین در زمینه املاک، حیوانات، دامپزشکی و امور مالی محبوب است. علاوه بر این، قهوه ای نکته داخلی برای پس زمینه است.

 

چه زمانی از رنگ قهوه ای اجتناب کنید

قهوه ای می تواند به سرعت خسته کننده و محافظه کارانه به نظر برسد. توجه کمی را به خود جلب می کند و بنابراین باید برای فراخوان های اقدام نادیده گرفته شود.

مشکی و تاثیر آن

-

سیاه یک رنگ قوی است و اغلب با پیچیدگی، ظرافت، اقتدار، قدرت همراه است.

انعطاف پذیری، ثبات، قدرت، رسمیت و هوش به هم پیوسته است. علاوه بر این، می تواند مرگ، رمز و راز، شر و شورش را نیز تجسم کند.

 

استفاده از رنگ مشکی

بسته به رنگ هایی که از آن استفاده می شود، مشکی تیم کاربرد می تواند زیبا و سنتی یا مدرن و تند به نظر برسد. رنگ مشکی تاثیر زیادی در دنیای کالاهای لوکس، مد، بازاریابی و لوازم آرایشی دارد.

 

چه زمانی از سیاهی اجتناب کنیم

سیاهی بیش از حد می تواند به سرعت گیرنده را تحت تأثیر قرار دهد. این می تواند تهدید کننده یا شیطانی به نظر برسد، به طوری که افراد دچار احساسات ناخوشایند یا حتی ترس می شوند.

رنگ سفید و تاثیر آن

-

رنگ سفید با خلوص، پاکیزگی، فضیلت، شادی، صداقت و امنیت همراه است.

 

استفاده از رنگ سفید

رنگ سفید یادآور پزشکان، پرستاران و دندانپزشکان است، بنابراین برای وب سایت های صنعت مراقبت های بهداشتی مورد توجه است. همچنین برای سایت های با فناوری پیشرفته یا علمی بسیار مناسب است. در ترکیب با مشکی، طلایی، نقره ای یا خاکستری، سفید یک افزودنی خوشایند به اقلام لوکس است.

 

چه زمانی باید از رنگ سفید اجتناب کرد

از آنجایی که تاثیر رنگ سفید تا حد زیادی به بقیه رنگ هایی که با آن ترکیب می شود بستگی دارد، از نظر تئوری می توان از آن برای هر نوع وب سایتی استفاده کرد.

خاکستری و تاثیر آن

-

خاکستری با رسمی بودن، حرفه ای بودن، پیچیدگی، عملی بودن، بی زمانی و قدرت شخصیت همراه است.

 

استفاده از رنگ خاکستری

خاکستری برای وب سایت های تجاری، کالاهای لوکس یا برای دستیابی به یک اثر هماهنگ و آرامش بخش ایده آل است.

 

چه زمانی از رنگ خاکستری اجتناب کنیم

برخی از سایه های خاکستری می توانند جلوه ای کسل کننده، دور و یا حتی سرد داشته باشند. خاکستری دقیقاً برای جلب توجه مردم ایده آل نیست.

https://medium.com/@mohammad77/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2021-8c5fecf764aa