سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی وب سایت

نظر

در 20 یا 30 سال آینده ، مردم به جای حمل تلفن های هوشمند شیک در همه جا از عینک های شیک استفاده خواهند کرد. این عینک ها AR/VR و همه چیز بین آنها را ارائه می دهند و مردم از آنها در تمام طول روز استفاده می کنند و تقریباً در همه جنبه های زندگی ما از آنها استفاده می کنند. به نظر می رسد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کلمات کلیدی داغی هستند که همه قبلاً شنیده اند ، اما آنها دقیقاً چیست و چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟

 

بیایید با واقعیت مجازی شروع کنیم ، به عبارت ساده VR شبیه سازی های کامپیوتری یا جایگزینی محیط فرد است. به عنوان مثال ، شما هدست می گذارید که جهان بینی شما را مسدود می کند و جایگزین دنیای دیجیتالی می شود که برای فریب حواس شما طراحی شده است. زیرا ذهن شما به جایی دیگر منحرف شده است و اگر بخواهید نوعی از تله پورت ذهنی است. بنابراین VR از کجا آمده است؟

 

ریشه های VR به عنوان یک سیستم فناوری را می توان در سال 1962 ، زمانی که سنسوراما ایجاد شد ، جستجو کرد. این یک کابینت به سبک بازی بود که دارای صفحه نمایش سه بعدی ، صندلی ارتعاشی ، صندلی استریو و غیره بود. سپس پس از این اصطلاح ، واقعیت مجازی در سال 1987 ابداع شد. مجازی به این معنی است که چیزی است که م effectثر است هر چند نه بر اساس واقعیت یا واقعیت. در حالت ایده آل ، این تقریب واقعیت ماست که دیجیتالی است اما خود واقعیت نیست. سخت افزار VR عمدتاً در آزمایشگاهها به اشکال خنده دار بزرگ و حجیم وجود داشته است. در حال حاضر VR به سرعت برای بازی بازان ، هنرمندان سه بعدی ، معماران ، و املاک و مستغلات و حتی فضانوردان بسیار مرتبط می شود.

 

واقعیت مجازی

 

حالا بریم سراغ واقعیت افزوده. Augment از کلمه لاتین به معنی افزایش یا افزودن گرفته شده است. واقعیت افزوده همچنین به عنوان واقعیت ترکیبی شناخته می شود ، این یک جانور متفاوت از VR است. این به این دلیل است که قصد اصلی آن حذف واقعیت کنونی و انتقال شما به دیگری نیست. اما در عوض این است که دنیای واقعی خود را با مجموعه ای از اشیاء مجازی مسحور شده در آن ارتقا دهید. در نقطه ای که وضعیت واقعی یک فرد با رایانه ایجاد می شود ، تصاویر معمولاً با حرکت ردیابی بهبود یا بزرگ می شوند ، این واقعیت افزوده است. بنابراین ، اگر Pokémon go بازی می کنید یا فیلترهای چشمی برای لنز چت دارید ، قبلاً از اشکال اولیه واقعیت افزوده استفاده کرده اید. بنابراین ، فقط فناوری AR به واقعیت موجود ما اضافه شده است. در حال حاضر ، واقعیت افزوده نیز با کلاهبرداری های مایکروسافت و پروژه های مخفیانه جادویی ، امیدوار کننده است.

 

در مورد روندهای VR/AR ، ما لیستی از دلگرم کننده ترین روندهایی را که بازارهای VR را در سال 2018 هدایت می کند ، جمع آوری کرده ایم. بیایید نگاهی بیندازیم

 

• VR در صنایع تولیدی: فناوری VR کاربردهای مفید بسیاری دارد ، از بهبود ایمنی کارگران تا افزایش کارایی از نظر فرآیند و طراحی محصول.

 

• VR در صنعت مراقبت های بهداشتی: آموزش پزشکی ، جراحی های زنده ، درمان اختلالات استرس پس از سانحه (PTSD) برخی از موارد استفاده واقعی هستند که در آنها VR اثرگذار است

 

• قابلیت غواصی کامل: در اینجا ، کاربر نمی تواند تفاوت را در دنیای واقعی یا دنیای مجازی تشخیص دهد.

 

• فراتر رفتن از حواس بینایی: VR با ایجاد یک تجربه همهجانبه ، همه حواس ما را در زمان واقعی درگیر می کند. دیدن این که بینایی و صدا فراتر از این فناوری قابل توجه خواهد بود ، شوکه کننده نخواهد بود.

 

• ویدئوی VR 360?: 360? VR یک شبیه سازی صوتی و تصویری از یک محیط تغییر یافته ، تقویت شده یا جایگزین است که کاربر را احاطه کرده است. مارک های بزرگی مانند ناسا و هوندا از این فناوری برای تشخیص نام تجاری استفاده کرده اند. ما حتی شاهد پذیرش گسترده فیلم های 360 درجه در سالهای آینده خواهیم بود.

 

• VR در بازاریابی آنلاین: بازاریابی یک بازار در حال ظهور سریع است. VR به مخاطبان امکان می دهد تا به جهان های جدید منتقل شوند. این آینده تجربه ویدیویی آنلاین شما است. به عنوان مثال ، اگر به تجارت الکترونیکی فکر می کنید. چرا نمی توانید جایی باشید که واقعاً این محصولات را می بینید یا خود را در حال امتحان کردن آنها می بینید؟ با کمک VR ، می توانید به آنجا بروید ، محصولات را نگاه کنید ، آنها را لمس کرده و لمس کنید. شما ممکن است همان حسی را که در زندگی واقعی احساس می کنید نداشته باشید ، اما در نهایت ، برخی از این احساسات با توسعه این فناوری ها از طریق وب ظاهر می شوند. به این ترتیب VR بر بازاریابی آنلاین تأثیر می گذارد. این کار به تجربه واقعی نیاز دارد و آنها را به صورت آنلاین به شما نشان می دهد. به این ترتیب می توانید همه چیز را در خانه نشسته تجربه کنید.

 

• پذیرش در زمینه تبلیغات: واقعیت افزوده یک روش قدرتمند برای دسترسی به مشتریان بالقوه و ایجاد یک نام تجاری در مغز آنها است. به تازگی تعداد زیادی تبلیغات VR پربار بوده است و بر اساس آن در سالهای آینده تبلیغات بیشتری انجام خواهد شد.

 

Maruti به کاربران اجازه می دهد تا عملاً CIAZ جدید را آزمایش کنند. تجربه 360 درجه به خودی خود می خواهد که پیاده شوید و ماشین را بخرید. این تازه آغاز تبلیغات برند است و مطمئناً می تواند توسعه نوآوری را به دنبال داشته باشد. طی ماه های اخیر شاهد پذیرش گسترده ای از برنامه های مختلف بودیم. با این حال - در فضای تبلیغاتی - واقعیت مجازی هنوز از واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی عقب است.

 

خط پایین

 

خلاصه ای سریع از هر دو فناوری. واقعیت مجازی به طور کامل i خواهد بودmmersive بدون ارتقاء واقعی بر تجربه تأثیر می گذارد. هدف VR این است که کاربر احساس کند در مکان دیگری است. در تضاد کامل با این AR به عنوان یک افزودنی دیجیتالی برای دنیای کاربر عمل می کند. به عنوان مثال ، اشیاء می توانند روی جداول ظاهر شوند ، اطلاعات را می توان در پنجره های شناور نمایش داد و گرافیک ها را می توان با یک حرکت بدون وقفه که در قسمت کاربر ردیابی می شود ، ایجاد کرد. چیزی که AR و VR را از سایر اشکال فناوری متمایز می کند این است که به طور مستقیم بر ادراکات و فرایندهای ذهن انسان تأثیر می گذارد. این تنها فناوری است که تجربیات واقعی را ارائه می دهد.

 

در حالی که تعداد زیادی از افراد وجود دارند که هم AR و هم واقعیت مجازی را مد می دانند که مانند چرخه تبلیغاتی قبلی فناوری در دهه 80 و 90 از بین می رود. لطفاً توجه داشته باشید که نوآوری اساسی این بار غیرقابل درک باورنکردنی تر است و به ویژه قابل قبول است. اگر این فناوری ها به درستی انجام شوند ، می توانند پتانسیل باورنکردنی از خود نشان دهند.