سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی وب سایت

نظر

رایانه ها از مهمترین ماشین هایی هستند که امروزه از آنها استفاده می کنیم. آنها به ما کمک می کنند تا کارهای بیشماری را در زندگی روزمره خود انجام دهیم ، از جمله محاسبات پیچیده و محاسبات. رایانه ها بسیار طولانی تر از آنچه بسیاری از مردم تصور می کنند وجود داشته است ، و برای برنامه نویسان کامپیوتر ، این سابقه بسیار مهم است زیرا اطلاعات ارزشمندی است که می تواند به آنها در حرفه انتخابی خود کمک کند. در اینجا برخی از حقایقی است که هر برنامه نویس کامپیوتر باید در مورد برنامه نویسی کامپیوتر بداند:

 

1. اولین کامپیوترها توسط بخار تغذیه می شدند

کامپیوتر اول

چارلز بابیج ، که پدر برنامه نویسی محسوب می شود ، یکی از اولین رایانه های تاریخ را اختراع کرد. او دستگاه جدید خود را موتور تحلیلی نامید. بزرگتر از یک خانه بود ، با شش موتور بخار کار می کرد و با کارت های پانچ برنامه ریزی شده بود. موتور تحلیلی از چهار قسمت اصلی تشکیل شده بود: آسیاب ، که در رایانه های مدرن به آن CPU گفته می شود ، Store ، که معادل حافظه و ذخیره سازی در یک رایانه مدرن است ، Reader که ورودی است و چاپگر ، که البته نحوه خروج دستگاه از هرگونه اطلاعات بود. با این حال ، نسخه کارکرد موتور تجزیه و تحلیل عمدتا به دلیل مشکلی که چارلز با مهندس اصلی خود داشت هرگز عملی نشد.

 

2. یک ویروس رایانه ای طوری طراحی نشده است که باعث آسیب شود

ویروس شناسایی شد

فرد کوهن ، نویسنده تکنیک های دفاع از ویروس رایانه ای ، فردی است که اولین ویروس رایانه ای را طراحی کرد. او یک نرم افزار عیب یابی ایجاد کرد که می تواند کامپیوترها را آلوده کند و آن را یک ویروس نامید. این برنامه قرار بود یک کامپیوتر را در دست بگیرد ، خودش را ضرب کرده و سپس از طریق دستگاه های قابل جابجایی مانند فلاپی دیسک ها از یک رایانه به کامپیوتر دیگر پخش شود. فرد کوهن فقط این ویروس را ایجاد کرد تا بفهمد آیا این ویروس واقعاً امکان پذیر است یا نه ، و به هیچ وجه در فکر آسیب رساندن به رایانه ها نبود. او بعداً یک ویروس مثبت ایجاد کرد که قرار بود به کاربران رایانه کمک کند اجزای اجرایی را در سیستم های خود که آلوده نیستند پیدا کنند.

 

3. اولین برنامه نویس رایانه یک زن بود

برنامه نویس اول-آدا-لاولیس

شاید برای برخی باورنکردنی باشد ، اما اولین برنامه نویس واقعاً یک زن بود. نام او آدا لاولیس ، ریاضیدان انگلیسی بود که در سال 1843 ترجمه مقاله موتور تحلیلی را که توسط لوئیجی منابریو ، مهندس ایتالیایی نوشته شده بود ، ارائه کرد. او توانست یادداشت های خود را در طول ترجمه اضافه کند ، که به سرعت بخشیدن به توسعه برنامه نویسی رایانه کمک کرد. دلیل اینکه آدا به عنوان اولین برنامه نویس رایانه در نظر گرفته می شود این است که او الگوریتمی را ابداع کرد که قرار بود در موتور تحلیلی مورد استفاده قرار گیرد تا به آن در محاسبه اعداد برنولی کمک کند. این اولین الگوریتمی است که برای پیاده سازی در یک کامپیوتر واقعی نوشته شده است.

 

4. اولین بازی کامپیوتری دیجیتالی هرگز هیچ سودی نداشت

اولین بازی دیجیتالی-رایانه ای

بازی های ویدئویی امروزه یکی از موفق ترین برنامه هایی هستند که ایجاد شده اند. با این حال ، اولین بازی رایانه ای دیجیتال یک شکست بزرگ بود. اولین بازی رایانه ای در سال 1962 هنگامی ظاهر شد که استیو راسل ، برنامه نویس رایانه از موسسه فناوری ماساچوست ، به همراه تیمش ، نزدیک به 200 ساعت زمان صرف ساخت اولین گزارش از Spacewar کردند. این بازی قرار بود توسط دو نفر انجام شود که دو سفینه کوچک را کنترل می کردند. هدف اصلی بازی این بود که قبل از تخریب کشتی فضایی حریف ، سفینه فضایی حریف خود را مورد اصابت قرار داده و آن را نابود کنید. با این حال ، بازیکنان همچنین باید از یک نقطه سفید کوچک که در مرکز صفحه نمایش بود ، که نمایانگر یک ستاره بود ، اجتناب کنند. اگر یک بازیکن با ستاره برخورد کند ، می تواند در نبرد شکست بخورد. این بازی در موسسه موفقیت آمیز بود ، اما متأسفانه راسل و تیمش هرگز از آن نتیجه ای نگرفتند. با این حال ، بدون این پیشرفت ما احتمالاً صنعت بازی های ویدیویی پررونقی را که امروزه داریم ، نخواهیم داشت.

 

5. پرکاربردترین تصویر برای الگوریتم های پردازش تصویر ، تصویر مجله Play Boy است

لنا

این تصویر ، با محبت Lena نامیده می شود ، یک تصویر آزمایشی استاندارد است که بیش از 40 سال در پردازش تصویر استفاده می شود. این مقاله از قسمت مرکزی مجله PlayBoy در نوامبر 1972 بریده شد.

 

6. برخورد SHA-1 در Git نادر است

sha-1

Git یک کنترل بازبینی توزیع شده بسیار محبوب است. از SHA-1 برای شناسایی تجدید نظرها و تشخیص وجود دستکاری و فساد در مجموعه خاصی از داده ها استفاده می کند.

 

7. اولین اشکال رایانه از یک اشکال واقعی نامگذاری شد

اولین اشکال کامپیوتر

در فناوری رایانه ، عبارت bug برای نشان دادن خطای فنی استفاده می شود. این اصطلاح برای اولین بار توسط توماس ادیسون در سال 1878 استفاده شد. سالها پس از آن ، گریس هاپر ، که دریاسالار ارتش ایالات متحده بود ، هنگام کار بر روی رایانه Mark II در مورد اشکال رایانه ای در دفترچه گزارش خود نوشت. با این حال ، برخلاف اشکالات رایانه ای که امروزه به آن عادت کرده ایم ، این یک اشکال واقعی بود که او از آن شکایت داشت. یک پروانه در رله رایانه اش گیر کرده بود و مانع از روان شدن عملیات می شد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، او نوشت: "اولین مورد واقعی اشکال پیدا شد". شب پره قبل از اینکه در کتابش این مشاهدات را انجام دهد از سیستم اشکال زدایی شد.8. برنامه نویسی رایانه متنوع است

برنامه نویسی کامپیوتر

وقتی صحبت از تنوع زبانی می شود ، برنامه نویسی رایانه ای یکی از اصلی ترین شاخه ها محسوب می شود. بنابراین ، اگر یک کشور بود ، در لیست تنوع کشورها در صدر جدول قرار می گرفت. این به این دلیل است که تمام زبان های رایانه ای که برای انسان شناخته شده است ، از جمله زبانهایی که در گذشته استفاده می شد ، در مجموع به 698 زبان می رسد. اگر برنامه نویسی کامپیوتری کشوری بود ، تنها کشورهایی که تنوع بیشتری در زمینه زبان داشتند ، گینه نو و اندونزی بودند که به ترتیب مقام های اول و دوم را به خود اختصاص می دادند.

 

برای برنامه نویسان کامپیوتر مهم است که بدانند برنامه نویسی رایانه چگونه آغاز شد و از افرادی که پشت این نوآوری بزرگ بودند مطلع بودند. برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق ، داشتن ایده در مورد زبان های مختلف برنامه نویسی کافی نیست ، همچنین مهم است که تاریخ برنامه نویسی را بدانید تا بتوانید پیش بینی کنید که آینده برنامه نویسی چگونه خواهد بود. علاوه بر این ، تاریخ به افراد کمک می کند تا از کارشان بیشتر قدردانی کنند و آنها را قادر می سازد تا بهتر کار کنند.